Google Ranking verbeteren

Heading

Met geld alleen kunt u geen Google ranking kopen - Google Ads daargelaten - maar met wat tijd en de juiste SEO strategie kunt u uw Google ranking verbeteren om meer vertoningen en klikken op de pagina met zoekresultaten (SERP) te krijgen.

Hier zijn 10 manieren die u kunt gebruiken om uw Google ranking te verbeteren.

Gratis advies
weißer pfeil nach rechts

1. gebruikerservaring - verbeter de gebruikerservaring

Volgens een studie over rankingfactoren door SEMrush, zijn de vier belangrijkste rankingfactoren: websitebezoek, tijd doorgebracht op de website, pagina's per sessie en bouncepercentage.

Verbeter de bruikbaarheid van uw website.

Alle vier factoren zijn direct gerelateerd aan de ervaring die uw website uw gebruikers biedt. Het is vrij eenvoudig: als uw website gemakkelijk en plezierig in het gebruik is en waardevolle informatie biedt, zult u meer bezoekers krijgen die langer op uw website zullen blijven en meer pagina's zullen bezoeken, en dit zal uw zoekpositie verbeteren. Met een SEO-audit of een SEO-analyse kunt u bepalen waar er potentieel zit voor uw website.

2. schrijf goede inhoud die geoptimaliseerd is voor SEO

.
Kwalitatief hoogstaande inhoud op uw website is een van de beste manieren om het verkeer te verhogen en uw Google-ranking te verbeteren.

Het ontwikkelen van on-page content is aantoonbaar de meest effectieve SEO-tactiek voor meer zichtbaarheid, clicks en verkeer. Zorg ervoor dat uw inhoud geen fouten bevat, gevuld is met de juiste trefwoorden en geoptimaliseerd is voor mobiele telefoons.

Daarnaast moet de inhoud zijn afgestemd op de specifieke behoeften van uw doelgroep en waardevolle links bevatten naar aanvullende interne en externe inhoud.

.
Een backlink is een link van een website naar een pagina op een externe website. Backlinks spelen een belangrijke rol in de meeste zoekmachine algoritmes.

Backlinks - links van andere websites naar de uwe - zijn een van de zwaarst wegende Google ranking factoren. Inkomende links naar de inhoud van uw website vanaf domeinen met een hoge autoriteit tonen de autoriteit van uw website, brengen verkeer en verbeteren uw Google ranking.

.

Je kunt backlinks zien als 'bewijs van vertrouwen' van een andere website in de ogen van Google. Hoe meer links van hoge kwaliteit je kunt verwerven, hoe betrouwbaarder je site zal zijn en hoe gemakkelijker het voor je zal zijn om te stijgen in de rankings.

Backlinks kunnen worden gezien als een bewijs van vertrouwen.

Backlinks worden gedefinieerd als off-page maatregelen in zoekmachineoptimalisatie.

Tip: Als u inhoud van hoge kwaliteit op uw website plaatst, is het veel gemakkelijker om backlinks te verwerven.
Zodra sommige van uw inhoud goede rankings bereikt, zullen sommige zelfs links krijgen op hun eigen.

Een andere tactiek kan zijn om nuttige inhoud te delen op sociale media of forums.

4. Verbeteren laadtijd pagina (pagina snelheid)

Page snelheid is de snelheid van een website in termen van de laadtijd. De laadtijd de periode tussen het verzenden van een verzoek en de volledige levering van de gevraagde inhoud.

Google is begonnen met het gebruik van mobiele paginasnelheid als een ranking factor. Hoewel de "speed update" slechts een klein percentage van alle websites zal treffen, is het toch een goed idee om ervoor te zorgen dat uw website zo snel mogelijk is - zowel om uw Google ranking te verbeteren als om een goede gebruikerservaring te bieden.

.
Tip: Google biedt gratis tools om de prestaties en gebruikerservaring van je site te verbeteren. Een daarvan is het gereedschap: Pagespeed Insights

5. Gebruik H1 en H2 heading tags

.
Page snelheid is de snelheid van een website in termen van de laadtijd. De laadtijd is de tijdspanne tussen de indiening van een verzoek en de volledige levering van de gevraagde inhoud.

Kopteksten maken je content niet alleen leesbaarder en begrijpelijker voor mensen en zoekmachines, er is ook een sterke correlatie tussen Google search rankings en het gebruik van kopteksten in de body van je content. Header tags zijn ook een geweldige manier om de structuur van je content te laten zien en je belangrijkste punten te benadrukken.

.
Als de gebroken links op je pagina intern zijn, is het snel en eenvoudig te verhelpen. Breng gewoon de wijzigingen aan in uw pagina door de links een andere naam te geven of ze naar de juiste bestemming te verwijzen.

Kwalitatieve links op uw site zijn een van de beste manieren om verkeer te genereren en de autoriteit van uw site te vestigen, maar links die een 404-fout weergeven, schaden zowel uw gebruikerservaring als uw positie in de zoekresultaten.

.

Broken, interne links belemmeren Google crawlers bij het verwerken van hun webpagina en geven - wanneer ze door gebruikers worden benaderd - negatieve signalen af.

Gebruik een tool zoals BrokenLinkCheck of Screaming Frog of Broken Link Checker, Om defecte Links te vinden.

7. Optimaliseren voor lokale zoekopdrachten

Google's Consumer Insights heeft een stijging gezien van meer dan 900% in "near me"zoekopdrachten in de afgelopen twee jaar. Deze ongelooflijke toename van deze zoekopdrachten toont aan hoe belangrijk Local SEO is.

Meer en meer mensen gebruiken hun smartphone om te zoeken naar bedrijven "near me". Om de kans te vergroten dat uw bedrijf wordt weergegeven in relevante lokale zoekopdrachten, moet u uw Google Mijn Bedrijf-vermelding claimen, relevante inhoud bieden in Google-posts, en uw bedrijf laten opnemen in lokale directory's. U kunt ook gebruik maken van online reviews (Google, Trustpilot of Provenexpert) om uw online reputatie te verbeteren en vertrouwen op te bouwen bij gebruikers.

8. optimaliseren voor voice search

.
Voice search is ongetwijfeld sneller dan traditionele zoekmethoden - d.w.z. met de hand typen. Dit is waarschijnlijk de grootste reden voor gebruikers om mee te doen met de trend.

Volgens een studie groeit voice search niet meer zo snel, maar zegt meer dan 60% van de ondervraagden dat voice search hun favoriete methode is om vragen te stellen op hun smartphone.

Zorg ervoor dat uw bedrijf via voice search kan worden gevonden door waarschijnlijke voice search-zinnen in uw website-inhoud op te nemen. Zorg ervoor dat u volledige zinnen gebruikt in een natuurlijke taalstijl, niet alleen sleutelwoorden.

Backlinko ontdekte in een onderzoek dat de gemiddelde gesproken zoekopdracht slechts 29 woorden bedraagt. Kort en bondig is dus geschikter dan lang en breedsprakig.

Tip: Het is heel belangrijk om aandacht te besteden aan natuurlijke taal bij het creëren van inhoud. Keyword spamming en pure SEO teksten volgepropt met keywords komen niet overeen met de Natural Language Processing (NLP).

9. Optimaliseer uw afbeeldingen

Voice search is ongetwijfeld sneller dan traditionele zoekmethoden - d.w.z. met de hand typen. Dit is waarschijnlijk de grootste reden voor gebruikers om mee te doen met de trend.

Het optimaliseren van uw afbeeldingen is van cruciaal belang om de snelheid van uw website te verhogen en het voor Google gemakkelijker te maken de afbeeldingen op uw webpagina's te identificeren. Zorg ervoor dat alle afbeeldingen op uw website gecomprimeerd zijn, beschrijvende bestandsnamen hebben en alt-attributen bevatten.

Bovendien kunt u met afbeeldingen eenvoudig complexe inhoud presenteren waarvoor anders meerdere alinea's tekst nodig zouden zijn, waardoor het eenvoudiger wordt om informatie aan gebruikers over te brengen.

Tip: Gebruik plugins voor WordPress of online tools zoals Image Compressor om afbeeldingen te verkleinen en de laadtijd van pagina's te verlengen. Gebruik ook liever eenvoudige grafieken dan ingewikkelde diagrammen.
.
Featured Snippets zijn uitgelichte snippets in de zoekresultaten van Google. Ze worden "positie 0" genoemd en geven een direct antwoord op de zoekvraag van de gebruiker zonder naar een pagina te hoeven gaan.

Wanneer een gebruiker een vraag stelt in Google Search, haalt Google soms inhoud van een relevante website en geeft die weer in een speciale Featured Snippet of antwoordbox boven het #1 zoekresultaat. Het opnemen van inhoud in een featured snippet is een geweldige manier om verkeer te verhogen, omdat snippets een link bevatten naar de pagina waarvan de inhoud afkomstig is. Het zal ook de geloofwaardigheid en zichtbaarheid van uw merk vergroten.

Tip: Om uw kansen te vergroten dat uw inhoud door Google wordt geselecteerd als "Featured Snippet", denk aan waarschijnlijke zoekopdrachten die betrekking hebben op uw veelgestelde vragen in uw branche. Vul uw website met duidelijke, zinvolle antwoorden op deze vragen - maximaal 1-2 zinnen.

Om op internet gevonden te worden door uw wenselijke doelgroep, moet u precies weten wat de behoeften van uw klanten zijn. Dit betekent dat u duidelijk moet weten waarnaar uw klanten op zoek zijn en welke termen zij daarvoor invoeren in zoekmachines zoals Google.

Belangrijk: De basis voor de selectie van relevante zoektermen (keywords) is de keyword-analyse of het keyword-onderzoek. Het is belangrijk de trefwoorden te rangschikken naar relevantie en ze op de juiste posities te plaatsen. Uw trefwoord moet op de volgende plaatsen staan.

  • URL (bijv. www.uw-domein.nl/keyword)
  • Beeld bekijken of plaatsen
  • Paginatitel
  • Paginakopteksten H1 tag
  • Metabeschrijving
  • Vermijd echter over-optimalisatie van uw pagina ten koste van alles, want Google houdt daar helemaal niet van en kan uw pagina devalueren!
We maken websites winstgevend.
Maak nu een afspraak voor een gratis eerste gesprek, waarin we samen kunnen bekijken hoe we u kunnen ondersteunen bij het bereiken van uw zakelijke doelstellingen.
Contact opnemen
100% SEO gespecialiseerd
Helder communicatie
Beproefde SEO strategie