B2B SEO Handleiding

Heading

Dit is hoe u besluitvormers en zakelijke klanten op Google bereikt.

Bedrijven googelen geen dingen, mensen doen dat. Of het nu B2B of B2C is, uw SEO-strategie moet draaien om de mensen die u wilt bereiken.

Gratis advies
weißer pfeil nach rechts

Meer aanvragen & klanten door B2B SEO:

Met zoekmachineoptimalisatie bent u zichtbaar voor prospects op het exacte moment dat zij interesse tonen - door te zoeken naar uw dienst of product in Google - zonder dat u ook maar iets hoeft uit te geven aan reclame. Dit geldt zowel voor B2B als B2C.

Maar SEO voor B2B is in geen geval vergelijkbaar met B2C, hoewel dezelfde principes en concepten van toepassing zijn, is de aanpak toch anders. In dit artikel leert u hoe u met succes uw SEO strategie voor B2B diensten of producten in uw bedrijf kunt integreren.

Uw B2B SEO strategie moet 3 vragen beantwoorden

Zoekmachine-optimalisatie is dus veel meer dan een eenmalige actie.
Veeleer is SEO als deelgebied van zoekmachinemarketing (SEM), naast de betaalde variant (SEA), waarschijnlijk de belangrijkste en duurzaamste methode om verkeer, d.w.z. bezoekersstromen, voor uw website te genereren. Door technische en inhoudelijke maatregelen kunnen de zichtbaarheid en het bereik van een website worden vergroot en op middellange en lange termijn gestaag worden vergroot. Dit gebeurt door de website te optimaliseren volgens de gids voor zoekmachineoptimalisatie van Google, maar ook door unieke website-inhoud te creëren die gebruikers inspireert en toegevoegde waarde biedt.

Specifiek advies voor B2B SEO in 2021

.

Dit is een evergreen gids, wat betekent dat ik hem up to date houd, maar de principes van B2B SEO veranderen niet genoeg om deze post elk jaar volledig te moeten herschrijven. In plaats daarvan is hier mijn specifieke advies voor B2B-bedrijven in 2021:

  • Publiceer originele inhoud om links te krijgen. Als u een publiek of uw eigen gegevens hebt, gebruik die dan om het soort statistieken te publiceren waar journalisten en bloggers in uw niche naar zullen verwijzen omdat ze uniek zijn.
  • Als u een opkomende productcategorie vertegenwoordigt, overweeg dan pagina's te schrijven die ranken voor termen in de categorie die u wilt verstoren. Je wilt niet alleen ranken voor je nieuwe concept - je wilt ook verkeer trekken van de oude zoekwoorden.
  • YouTube is ook een zoekmachine. Overweeg om de inhoud van uw succesvolle SEO-posts om te zetten in video's, en maak video's die hetzelfde onderwerp behandelen als de top SEO-artikelen van uw concurrenten.
  • Verspreiden, verspreiden, verspreiden. Als je sneller wilt scoren, zorg dan voor meer aandacht. Als je meer aandacht wilt, promoot je inhoud. Onderdeel van content marketing is het promoten van je content.

SEO (Search Engine Optimization) is de techniek om uw webpagina's te laten verschijnen wanneer zoekmachines worden gebruikt. Dit betekent: B2B SEO = de wetenschap van het bereiken van professionals via zoekmachines.

Dit zou bijvoorbeeld de volgende verzoeken kunnen omvatten:

  • Een bedrijfsleider op zoek naar "search engine optimisation"
  • .
  • Een personeelsmanager die op zoek is naar "HR software".
  • Een autodealer die op zoek is naar "video sales software".
  • Een chirurg zoekt "de beste chirurgische handschoenen.


Er zijn drie algemene categorieën van SEO: on-page SEO, off-page SEO en technische SEO.

On-page SEO is alles wat een bepaalde pagina helpt te ranken. Dit gaat vooral over de inhoud zelf die je aanbiedt - daarom noemen sommige mensen het "Content SEO". Als je het hebt over zoekwoorden, bruikbaarheid, titels en metabeschrijvingen, heb je het over on-page SEO.

Off-page SEO is alles wat op andere websites gebeurt en een bepaalde pagina helpt te scoren in zoekmachines. Er zijn verschillende elementen van off-page SEO, maar links zijn het belangrijkst en daarom wordt er het vaakst over gesproken.

Technische SEO is (over het algemeen) het droge gedeelte achter de schermen. Het gaat erom ervoor te zorgen dat uw website compatibel is met de technologie die het zoeken ondersteunt. Wanneer u termen hoort als "schema", "crawler" en "SSL", bevindt u zich in het domein van technische SEO. Er is hier veel overlapping. Hoe sneller uw pagina bijvoorbeeld laadt, hoe beter hij zal scoren in Google - dit is zowel on-page als technische SEO.


Of een ander voorbeeld: uitgebreide, lange inhoud bevat meestal meer zoekwoorden en krijgt meer links van gerenommeerde websites. Dit is zowel on-page als off-page SEO. Hoewel B2B-bedrijven technische SEO moeten begrijpen, is het niet echt specifiek voor B2B. Daarom zal dit artikel zich veel meer richten op on-page en off-page SEO.

.


SEO is SEO.

Of je nu klanten of bedrijven probeert te bereiken, of gewoon vreemden je berichten wilt laten lezen, dezelfde basisprincipes zijn van toepassing:

.
  1. Ontdek waar mensen naar zoeken
  2. .
  3. Creëer iets dat hen tevreden kan stellen.
  4. Overtuig Google ervan dat wat je hebt gemaakt hen tevreden kan stellen.

In B2B SEO zul je dit keer op keer doen.

Omwille van de manier waarop marketing in de B2B-wereld werkt, kunt u echter een paar bijzonderheden verwachten in B2B SEO die u niet noodzakelijkerwijs op andere gebieden zou verwachten.

Wij maken websites winstgevend.
Maak nu een afspraak voor een gratis eerste gesprek, waarin we samen kunnen bekijken hoe we u kunnen ondersteunen bij het bereiken van uw zakelijke doelstellingen..
Contact opnemen
100% SEO gespecialiseerd
Helder communicatie
Beproefde SEO strategie